Recovery materiaal. Nadat wij in Augustus 2023 de Recoveryshop hebben verkocht gaan wij nu toch weer deze materialen aanbieden maar nu voor de nieuwe eigenaar via onze site Recovery shop. Wij houden zelf geen voorraad en maken ook geen kabels meer maar omdat wij deze materialen al sinds 1994 verkochten is er wel veel ervaring in huis om u van advies te kunnen dienen. Stel uw vragen per mail. Peter en Margriet.

Recovery materiaal

We bieden een scala aan gespecialiseerde diensten die zijn afgestemd op jouw individuele behoeften. Onze aanpak is gericht op het begrijpen van en reageren op wat jij nodig hebt, en het bieden van effectieve en praktische oplossingen.

Kinetische Sleepkabels touwen zijn samengesteld uit een mix van hoge kwaliteit PP en Nylon garens en zijn rot en UV bestendig. Nat en droog is de rek en breeksterkte dezelfde.   

Je koopt een sleepkabel voor je eigen auto en die is dan berekend op het vastzittende gewicht van jouw auto. Met een touw voor een Suzuki Jeepje kan je geen Landrover los trekken. Andersom kan wel maar dan wordt de rek van het touw door het lichte gewicht van de Soes niet gebruikt dus krijg je toch weer die harde klap met schaderisico.

Voor het lostrekken uit natte modder is vaak een kracht nodig die kan oplopen tot 5x het totaalgewicht van de auto. (met alles erin dus) Het voordeel van de kinetische kabel is dat deze die kracht niet in een klap op uw auto uitoefent en rustiger opvangt.

Beter voor chassis, sleepogen montageplekken en voor u als inzittenden. Ons advies is wel om indien mogelijk een tweede sleepoog aan de andere chassisbalk te laten monteren en een krachtverdeler te gebruiken zodat er geen chassisproblemen ontstaan.

DIVERSE LIERTOUWEN TE KOOP. METERPRIJS. Prijzen excl. verzendkosten

 

Liertouw.

Wij leveren 3 soorten lier touw. Het originele Dyneema SK75 van de ontwikkelaar DSM, het budgetmerk van DSM (T70) uit de China fabriek van DSM en een echt Chinees touw het UHMWPE.

Wie veel de lier gebruikt adviseren wij altijd de SK75. Dit is het touw met de allerminste rek (komt ook het verhaal vandaan als het breekt valt het dood) Dat klopt niet helemaal maar het is wel het veiligste touw. De T70 en de UHMWPE kan het best gebruikt worden voor wie zelden of nooit de lier nodig heeft. Het is net zo sterkt als de SK75 maar heeft minder slijtweerstand en meer rek.     

 

LIERTOUW DYNEEMA SK 75.

Van DSM Heerlen. Dit is het echte en enige originele Dyneema met de minste rek!

Lier touw van welk type of merk dan ook heeft ook enkele nadelen. Zo kan het niet tegen hitte, niet tegen wrijving en zeker geen bochten maken korter dan 10x zijn eigen diameter.  Dan ontstaat er inwendige breuk. Die mooie brievenbusjes voorop de lier zijn dus eigenlijk totaal verkeerd. Een goed werkend rollenvenster geeft minder wrijving, minder warmte en de radius van een rol is groter dan de bocht van de brievenbus.    

Breeksterkte van het touw na monteren bijpassende haak. Indien gewenst kan tegen kleine meerprijs een RVS puntkous gemonteerd worden. Wij maken de lierkabels in elke gewenste lengte.

De opgegeven haaksterkte (SWL) heeft een breeksterkte van minimaal 4x. (MBL)

Onze prijzen zijn exclusief verzendkosten